Usein kysytyt kysymykset

Alta löydät vastaukset yleisimpiin verkkokauppaan liittyviin kysymyksiin koskien tilauksia, toimituksia, palautuksia ja muita käytännön asioita.

Mistä tavarat toimitetaan

Pääsääntöisesti Suomen tai Viron varastosta, riippuen tavaran saatavuudesta. Toimitusaika on n. 3-7 arkipäivää.

En saanut tilausvahvistusta

Tarkista sähköpostin roskaposti- ja mainoskansiot. Mikäli vahvistusta ei kuulu muutaman tunnin kuluessa tilauksesta, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Varmistamme tilanteen ja korjaamme mahdolliset yhteystietovirheet.

Seuranta ei päivity

Seurantatiedoissa voi esiintyä viiveitä kuljetusyhtiöstä tai käsittelyvaiheesta riippuen. Joissakin tapauksissa seurantakoodi lähetetään ennen kuin tuote on fyysisesti luovutettu kuljetukseen. Mikäli seuranta ei etene useaan päivään, ole yhteydessä asiakaspalveluun, niin tarkistamme tilanteen.

Miten voin perua tilauksen

Jos haluat perua tilauksesi, ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluun. Mikäli tilausta ei ole vielä käsitelty tai lähetetty, se voidaan yleensä perua ilman lisäkuluja. Jos käsittely on jo alkanut, tilaus käsitellään palautuksena voimassa olevien ehtojen mukaisesti.

Palautukset ja vaihdot

Palautuksesta tai vaihdosta tulee ilmoittaa sähköpostitse tai yhteydenottolomakkeen kautta. Tuotteen on oltava käyttämätön, alkuperäispakkauksessa ja etiketein varustettu. Palautuksen yhteydessä on ilmoitettava syy palautukselle.

Palautuskustannuksista vastaa asiakas, ellei kyseessä ole virheellinen tai vaurioitunut tuote. Vaihto on maksuton niissä tapauksissa, joissa toimitukseen sisältyy palautuslähetyskortti. Noutamattomista tilauksista vähennetään toimitus- ja palautuskulut.

Reklamaatioissa tarvitaan tarkka kuvaus ja valokuvat virheestä.

Voit palauttaa tuotteen ottamalla meihin yhteyttä info@leluzoo.fi

Käsittely- ja toimitusajat

Toimitusajat ilmoitetaan arvioina. Joidenkin tuotteiden toimitusaika voi poiketa esimerkiksi tilaustuotteen tai toimittajakohtaisten viiveiden vuoksi.

Sesonkiaikoina ja pyhinä voi esiintyä tilapäisiä viivästyksiä sekä varastoissa että kuljetuksessa. Noutopisteet voivat myös ruuhkautua, jolloin toimitus viivästyy odottaessaan tilaa noutopisteellä.

Tuotteeni tulivat eri lähetyksinä

Jos tilaus sisältää tuotteita useista eri varastoista, ne toimitetaan erikseen. Tämä mahdollistaa laajemman valikoiman ja lyhyemmät toimitusajat eri tuoteryhmille.

Maksutavat

Verkkokaupassa voi maksaa yleisimmillä maksutavoilla, kuten verkkopankissa, maksukorteilla ja mobiilimaksuilla. Kaikki maksut tapahtuvat suojattujen yhteyksien kautta. Tilauksen maksun on oltava hyväksytty, jotta tilaus voidaan käsitellä.

Alennuskoodien käyttö

Alennuskoodi syötetään ostoskorissa ennen maksamista. Koodi on voimassa kampanjaehdoissa mainitun ajan, eikä sitä voi lisätä jälkikäteen maksettuihin tilauksiin. Yhteen tilaukseen voi käyttää vain yhden koodin kerrallaan.

Mitä teen, jos saan väärän tai vaurioituneen tuotteen

Tarkista lähetys heti vastaanottaessasi. Mikäli tuote on virheellinen tai vaurioitunut, ota yhteyttä asiakaspalveluun mahdollisimman pian ja liitä mukaan kuvat tuotteesta ja pakkauksesta. Korvaamme virheelliset tuotteet tai toimitamme puuttuvat osat sovitulla tavalla.

Onko mahdollista noutaa tilaus itse

Tällä hetkellä tilauksia ei voi noutaa varastolta, vaan ne toimitetaan valitun kuljetuspalvelun kautta. Mikäli noutomahdollisuus otetaan käyttöön, siitä ilmoitetaan erikseen.